Browse results
In these attempts to clarify and gain understanding from a theoretical perspective, the major focus is on the way the educational process progresses, on those social, cultural, political and unconsciously effective factors and phenomena that are involved as well as on the participants (in their various different contexts). Against the background of anthropological, educational and theoretical as well as methodological perspectives, performative actions and their staging at the intersection of individual, institution, and society are considered, in order to advance, on the one hand, the understanding of pedagogical heterogeneities, and on the other hand, to develop further educational science knowledge.
Clarifications of empirical diversity that are ideologically critical and profoundly founded on theory are aimed to help to understand and differentiate pedagogical contexts in their complexity.
Im Jahr 1925 gegründet, hat sich die Vierteljahrsschrift für wissenschaftli-che Pädagogik seit Jahrzehnten als ein vielbeachtetes Forum erziehungswis-senschaftlicher Diskurse etabliert. Mit ihrer dezidiert geistes- bzw. kulturwis-senschaftlichen Ausrichtung versteht sich das Fachorgan als publizistische Gesprächsform, welche die disziplinä-ren Besonderheiten gegenüber anderen Wissenschaften hervorzuheben und diese in wissenschaftstheoretischer und in handlungspraktischer Perspekti-ve zu kommunizieren weiß. Bei diesen (allgemein) pädagogischen Klärungs- bzw. Verstehensversuchen treten der Prozesscharakter des Erziehungs- und Bildungsvollzugs, die daran beteiligten sozialen, kulturellen, politischen und unbewussten wirksamen Ordnungen und Phänomene sowie die Akteure (in ihren unterschiedlichen Kontexten) in den Mittelpunkt der Analyse.
-
Print Only €151.00$186.00
-
Print + Online €164.00$186.00
-
Online only €137.00$147.00
-
Please contact sales in order to purchase any of the above.
-
Online only €55.00$65.00
-
Print Only €55.00$65.00
-
Print + Online €60.00$70.00
-
Please contact sales in order to purchase any of the above.