Save

Sergei Diaghilev and the “VII Esposizione Internazionale d’arte di Venezia,” 1907

in Experiment
Autor:in:
Matteo Bertelé Università Ca' Foscari Venezia Italy matteo.bertele@unive.it

Search for other papers by Matteo Bertelé in
https://www.schoeningh.de/search?f_0=author&q_0=Matteo+Bertel%C3%A9
Brill
Google Scholar
PubMed
Close
Zitierung herunterladen Berechtigungen erhalten

Optionen für den Zugriff

Nutzen Sie bitte eine der untenstehenden Zugriffsmöglichkeiten, um den vollständigen Artikel zu lesen.

Institutszugang

Melden Sie sich mit Open Athens, Shibboleth oder Ihren institutionellen Anmeldedaten an.

Über Institut einloggen

Kauf

Sofortzugang erwerben (PDF-Download und unbegrenzter Online-Zugang):

Weitere Zugriffsmöglichkeiten

Auf DeepDyve mieten
Token einlösen

Abstract

Based on previously unpublished archive material, the text details the troubled organization of the Russian Hall commissioned by Sergei Diaghilev for the Venice Biennale of Fine Arts in 1907. Its focus is on the correspondence between the “Esposizione”’s Secretary General, Antonio Fradeletto, and Diaghilev, a discourse saturated by national stereotypes and mutual ignorance, which, because of mistrust and deep incompatibilities, ends up relying on a wide network of mediators, among which figure international diplomats and socialites.

Kennzahlen

Insgesamt Im letzten Jahr In den letzten 30 Tagen
Aufrufe von Kurzbeschreibungen 311 63 11
Gesamttextansichten 77 2 0
PDF-Downloads 16 9 0